5 фраз, які «вб'ють» ваша співбесіда

Чого точно не варто говорити в бесіді з менеджером з персоналу, і як правильно себе вести на співбесіді.

Можна нескінченно довго стверджувати, що підлаштовуватися під рекрутера - невдячна справа, і подібна тактика не заслуговує на повагу, а намагатися здаватися краще, ніж є насправді як мінімум негідно. Але не забувайте, що чим вигідніше ви «продасте» свої навички, тим більша ймовірність, що вас таки візьмуть на роботу.

1. Давай на ти?

Професія рекрутера у багатьох претендентів викликає безліч питань і непорозумінь. Часто кандидати скаржаться на занадто ніжний вік менеджерів по персоналу, припускаючи, що в силу молодості вони недостатньо компетентні і не можуть успішно справлятися зі своїми посадовими обов'язками. Це провокує певне нехтування і небажання спілкуватися на рівних. Дорослі, обтяжені досвідом висококваліфіковані професіонали не обтяжують себе проявити трохи поваги і не соромляться звертатися до рекрутеру на «ти».

І це відразу видає в них підвищений самолюбство, відсутність елементарної культури, невміння грамотно вести ділові переговори. Повірте, ніхто не хоче мати в своєму колективі подібних співробітників. Не варто так явно демонструвати свої претензії до незнайомої людини, від якого частково залежить ваша доля на обраному підприємстві. Будьте ввічливі і тактовні, ведіть розмову в спокійній і стриманій манері, забувши про забобони.

2. Ви просто зобов'язані взяти мене!

Будьте впевнені, якщо роботодавцю здасться, що він «просто зобов'язаний вас найняти», саме так він і вчинить. І набагато красномовніше це доведе ваш досвід, навички, вміння подати себе, а не подібна заява. Не потрібно намагатися піднести себе незамінною людиною, без якого компанія піде на дно. Навіть якщо так і є насправді, апелюйте до свого досвіду, а не до недоречний самозамилування.

3. Я не знаю, я не впевнений ...

Зайва самовпевненість - це погано. Але і перебір зі скромністю теж не піде вам в плюс. Не варто говорити, що ви чогось не знаєте або що у вас недостатньо компетенції. Особливо в питаннях, які безпосередньо стосуються професіоналізму. Наприклад, ви претендуєте на посаду бухгалтера, і у вас запитують, що робити в конкретній ситуації, а ви не впевнені у власній правоті. Скажіть, що швидко і стисло відповісти на питання не можна. Що вам необхідно уважно вивчити документи і продумати різні варіанти. Зробіть акцент на тому, що в сфері фінансів не можна покладатися виключно на своє чуття або завчені знання. Тільки індивідуальний підхід і ретельне опрацювання допоможуть правильно відреагувати на ситуацію.

Якщо ж питання стосується не стільки професії, скільки ваших особистих якостей, наприклад: «Чим ви пишаєтесь найбільше?», «Опишіть свої недоліки і переваги», не йдіть в себе і не соромтеся. Попросіть хвилинку, щоб продумати відповідь. Пошукайте в пам'яті пару моментів, які дійсно змушували вас порадіти за власні успіхи, визначитеся зі своїми сильними і слабкими сторонами, в кінці кінців, згадайте, за що вас хвалить дружина, батьки або друзі. Ще краще підготуватися до співбесіди заздалегідь, щоб ваша відповідь була продуманим і лаконічним.

Якщо ви не знаєте себе або не впевнені в своїй кваліфікації, то як в цьому може бути впевнений роботодавець і звідки рекрутеру дізнатися, що в житті ви дуже мила людина, здатний стати душею колективу.

4. Я все життя мріяв у вас працювати

Зацікавленість в обраній компанії, наявність знань і уявлень про те, чим займається підприємство - це завжди безумовний плюс. Найголовніше - не перегравати. Не потрібно клястися рекрутеру і керівництву в любові, заглядати їм в очі з щирим благоговінням і захопленням. Надмірний показовий захват лише відштовхне його від вас і створить відчуття нещирості і недоречною лестощів. Якщо ж ви дійсно довго йшли до цієї посади в конкретній компанії, розкажіть про це без прикрасити, щоб показати себе серйозним цілеспрямованою людиною, а не лицедієм.

5. Розкажіть по секрету

Завдання рекрутера - заручитися підтримкою кандидата настільки, щоб він відчував себе максимально комфортно і невимушено, щоб вести відкриту розмову. Але іноді здобувачі так розслабляються під час розмови і починають сприймати співрозмовника як свого старого приятеля. Кандидати намагаються «секретничати», щоб дізнатися у рекрутера закулісні таємниці роботи в компанії. Не потрібно так робити. Навіть не намагайтеся запитувати, крутить чи директор роман з помічницею, скільки платять начальнику відділу і чи правда, що попереднього бухгалтера звільнили за фінансові махінації. Задавайте питання тільки по суті, не перетинаючи кордону пристойності. Пам'ятайте, що головне - показати свій професіоналізм, а не зайву цікавість.